Friday, August 27, 2010

learn


~You'll never reach perfection because there's always room for improvement. Yet, along the way to perfection you'll learn to get better.~




Assalammualaikum..:)


Skrng boleh wat entry time hujung mnggu je.itu pun blum tentu lg..tgh wat maraton nk wat persiapan exm after rye bb nnt time rye aku mmg agk liat nk buka buku, daging yg mak masak wat rendang pun tak liat mc aku..tu pasal r kena paksa dlm rela utk menghabiskan mane yg mampu..kdg2 rase cm dh blackout je otak ni. nsb masih boleh fikir guna akal dan kewarasan..alhamdulillah..:)


actually, ade satu benda baru yg aku belajar. mungkin ini ramadhan yg paling indah pernh aku lalui..erti 'sabar'..bile kita diuji dgn ujian yg kita tak pernh duga hnye satu kite perlu yakin aknnya, iaitu sabar...perasaan yg terlalu unik hinggakan aku sendiri tak boleh nk mengukap dgn kata2.tp melalui 'sabar' itu aku kenal betapa manis dan indhnya kata dan laku 'sabar'..terasa kerdil diri ini bile aku tahu tahap kesabaranku, dimana pula level iman aku..huhu...(maaf ayt puitis yg tak seberapa ni..)


dah hati ini semakin kuat dlm menghadapi segala ketentuanNya. Alhamdulillah..bukan mudah utk berubah, buat perkara yg bukan kite slalo buat..yg slame ni hnye memerhati orng buat..tp nothing change without Allah will, effort and doa..for me, today Him knock my heart to change for good, then just go forward n never look back for the shadow..and it never label it as a crime'..


******************************

Tidak walau sesaat pun emak dan abah melupakan anak-anaknya. Bibirnya sering dibasahi dgn doa demi kebahagian anak-anaknya, lelah dlm membesarkan anak-anaknya adlh saat paling indah yg di laluinya.


Benarlah yg kiranya kasih anak tidak sebesar kasih emak dan abah. Kasih anak yg mungkin terkadas dan tidak sampai ke makam emak dan abah. Mereka masih mampu untuk memaafkan, membelai dengan kasih dan cinta, CINTA TANPA SYARAT.


*******************************


lastword: Huh?.jgnlah blackout lg..huhu

2 comments: