Friday, July 9, 2010

cawan dh nk habis..

~Kesempatan yang kecil seringkali merupakan permulaan kepada usaha yang besar~




Assalammualaikum...:)


take a breath..deep breath then flow out from ur mouth like blow on ur cupcake..huuuuuuuuuu..kinda ok. i feel free n but not.???what is that?..when i have think about an asgmnt look as water flow without cut off..pleaz..somebdy want to help me?..pleaz..:(

Wah?nmpk mcm r bebillion asgmnt aku.padahal semua submit dh cme tinggal satu je submit 11 ari bulan ni..hehehe.sje konon nk bg tahu perasaan yg melanda jiwaku ini dua hari yg lepas..

***********

meh2!!! yg jauh tu dtg dekat sikit..yg dekat tu dekat kan lg..nk citer pasal dunia cawan name saintifik nye..aku mmg r tersgt bute tuli, bute segala mcm r cz kebzyn mybbkan aku tak amek peduli dh pasal benda jadah ni..dulu time cuti asal aku celik mate pastu g dapur amek pinggan nk mkn nasi lemak depan tv ddk sebelah adik gerenti bola sebiji yg kena tendang ke hulu ke hilir je lah yg aku nmpk..pendek kate aku terkena tempias gak pasal dunia cawan ni..kirenye aku bukan lah jenis yg melekat dpn tv mcm kene gam dgn gam gajah..tp tahu gak r sape lwn sape?gme pukul bape?..sape leh bajet2 mng?..semua tu amek tahu r gak..kire boleh r gak kalau nk kategori kan aku yg suke membzykan body..


dan bile dh msuk stdy ni..almaklumlah mengikut riwayat panglima kesibukkan diri yg kdg2 tak lah sibuk tp mata ni yg meronta-ronta minta direhatkan..terpaksa r aku menyepi sebentar dri dunia maya ni..dh jd ikan kaloi dh kdg2 tu aku rase..mane taknye.kejap timbul kejap tenggelam..jap lg tenggelam berabad, timbul sepurnama je..ape nk jd enth..padahal rindu ni dh berwap2 nk duk bertapa depan laptop smbil minum air susu kambing+moist cake+melepak bace entry kamu2 kalian=aman hidup..:)..time ni boleh ukur r bape lebar aku senyum without think anythng even a single msge yg duk tnye "keje Puan Jamilah tu kene buat cmne?ade tak copy notes n bla bla bla..."..huhu..bukan tak nk membantu..tp time dlm clas tak nk plak tnye.time aku duk bebel kat depan yg korang2 semua wat jualan lansung kat blakang tu ape ke hal plak..ish!!..mg rase cm nk g gantung sorang kat pokok kelapa je bebudk ni la hai..tp takpe r..dulu pun aku nakal mcm budak2 ni..bile dh kene jd pemerintah ni..baru aku tahu..huhu..terasa nk ckp..''padan muke KO!!''..hahaha.


Eh??...kejap2..bukan aku nk cakap pasal dunia cawaan ke td..hahaha.tgk r ape dh jd.konon nk dayung sampan ke hilir tgk nmpk benda lalu terus salah arah hulu..ok r jom patah balik..DUNIA CAWAN..dmm ni semakin berakhir aku tahu pun dari blog2 kalian yg mengkhabarkan berita ini.sebelum ni ade gak bertanye berita same enche Dugung tp kesibukkan yg terlanda menyebabkan aku duk tercampak ke Sidney dan enche Dugung dh balik laut selat melaka..Wah?..mcm terlebih sarkastik je ni?..tp boleh tak kalau dikelas kan menjadi hyperbola?..kalau Puan Junainah tahu ni mahu die sruh aku pusing keliling kelas mcm dulu..hahaha..


ALAMAK!!!!!!!!!!!..sampan hanyut lg..mane dunia cawan aku ni?..hahaha.sebenarnye aku nk ckp yg Spain masuk final..so sape2 nk join class Spanish aku..u r almost welcome..sila2 isi kan tempat kosong yg ade ni ea..tak muat masuk laen session ok..huhu.


***********************

sedang leka jari ini besenam di papan kekunci tetibe mata aku terpaku melihat nombor yg di tulis di bawa..1.35am..Wah?..aku tak tido lg dan sedang membalas dendam ddk depan latop+bace blog kalian tanpa air susu kambing yg mak selalu rajin buatkan dgn moist cake..Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...rindu nye mcm dah renyai je..hukhuk!!


ok la ea..nnt laen timing aku sambung citer..nk tido ni esok nk g bljr kete 2 jam, d last hours n saturday im going for pra test.insyaAllah Monday aku g test JPJ plak..hope dpt cuti separuh ari Isnin ni tanpa perlu ganti cuti..doakannye..Amin.


eh nk bg tahu..Love letter still going on.as usual n i find d miracle.just nice what have written..:)

ade benda nk tnye..:-

kalau aku ckp dkt enche Emak dan enche Abah yg aku rindu sgt2 kat die orng yg even baru 2 minggu duk berpisah malam ni..rase2 esok pg kalau aku bangun boleh tak aku dpt call yg cmni...?

''Assalammualaikum kakak..mak ngan abah ade kat pantai blkng bilik kakak ni."

"Waalaikummussalam..ape?pantai?sejak bile umh kite dekat ngan pantai mak?''..(saje wat2 mcm hilang ingatan jap)

"Ish!! kakak ni..mak kat blkng ni..meh dtg.kate rindu..mak dtg r ni.."(sore mak yg tgh gelak2..)

"What?..mak dtg sini?..yeah!! tak nk mandi boleh nnt after balik ronggeng ngan mak baru kakak mandi.."(time ni aku dh siap pakai tudung..segala brng mndi n baju aku sumbat dlm beg dh mcm pelarian nk g lari blkng bilik jumpe mak ngan abh)

bestnye bile wat angan2 cmni kan..huhuhu..

****************

maaf ea..kaitan dgn tajuk hnye lah 15% sahaja..tu pun tak tercapai..huhu..





lastword:tetibe rase cm nk ckp dgn semua orng..''SAYANG KAMU SEMUA..SYG SAYA TAK?''..(smbil wat muke yg tgh bajet comel dan comot skit)

No comments:

Post a Comment